הגאון רבי ראובן אלבז: "מרן זכר כל פרט עד יומו האחרון"

ישראל אוחיון 3 Comment on הגאון רבי ראובן אלבז: "מרן זכר כל פרט עד יומו האחרון"

ראש ישיבת אור החיים בראיון נדיר אודות מרן רבי עובדיה יוסף • "הרב היה הזכרן הגדול בישראל" • סיפורים נדירים, ההכרעות שנפלו בחדרו ואהבת התורה • וגם: על מסע החזרה בתשובה של מוסדות ׳אור החיים׳

23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"קשה לתאר איך חלפו להם השנים, והצלחנו בקושי רב לשרוד בלי מורנו ורבינו מרן זצוק״ל", כך בקול בכי וראש כפוף פתח בפנינו ראש ישיבת ׳אור החיים׳ שבירושלים, הגאון רבי ראובן אלבז, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס אודות הקושי הגדול שלו בלי מרן הרב עובדיה יוסף.

למעלה מיובל שנים היה רגיל הרב אלבז לפתוח את הבוקר במחיצתו של מרן. עם נץ החמה קיים תפילת שחרית בבית הכנסת שמתחת לביתו שבהר נוף, לשם היה חוזר לפעמים פעם ופעמיים נוספות ביום בכדי להתייעץ ולהתברך מהרב עובדיה יוסף. "תוסיפו לכך עשרים שנה של שיעורים בישיבת ׳אור החיים׳, ואולי תבינו במעט כמה השבר והקושי להיות ללא האב הרוחני של כולנו הוא גדול".

ראש ישיבת אור החיים סיפר לישראל אוחיון כתב אתר ׳קול חי׳ במשך דקות ארוכות על היחסים הקרובים עם מורו ורבו הרב עובדיה, והרבה לספר אודות זכרונו המופלא של מרן זצ״ל בתורה ובשאר ענייני הנהגה.

כאשר שאלנו אודות אותם אנשים שאמרו כי הרב עובדיה לא היה זוכר, והיה ניזון ממקורביו כיצד לנהוג, פצח הרב אלבז בסדרת סיפורים אישיים על שנותיו האחרונות של מרן, אודות זכרנו המופלא ואף כינה אותו ׳הזכרן הגדול בישראל׳.

לסיום סיפר הרב כיצד המוסדות שלו מצליחים להתקיים למרות שהיו מושתתים על מוצא פיו של הרב עובדיה, ועל הפלאות הגדולים שנגרמים ע״י החזרה בתשובה של תלמידיו.

איך מתנהלים מוסדות על החיים ללא מרן, מהו הסיפור המופלא על הרב עובדיה שריגש אותו מאוד? וכיצד מוסדות ׳אור החיים׳ מצליחים להמשיך במסע החזרה בתשובה, למרות הקשיים הסובבים אותם.

צפייה מהנה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    ישר כח, ממש חובה לראות דברים כאלו ביום פטירתו של מרן, אברמי אני מצטרף לברכתו.

  2. 1

    מי לקח אותו לראיין
    מה הרב אלבז זה חבר כנסת?
    סליחה באמת אבל הוא לא מתאים לדברים הללו